Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

week na bevalling nog bloeden?

  • Ellen van Rooy

    Ik kwam net bij onze geit Spacy en zag dat ze vies was van achteren.

    Ze is precies 1 week geleden bevallen van 1 bokje. Nu zag ik dat haar staartje wat vies was en er wat opgedroogd bloed op zat. Even later gingen ze plassen en toen kwam er ook wat dikkig rood bloed uit. Kan dit kwaad?

    Spacy krijgt nu geitenkorrels en hooi, en elke dag een appel en een wortel, is dit voldoende of moet ze meer krijgen om weer aan te sterken?

    Ellen

  • veja

    Wat voedsel betreft voor een geit die alleen een lam hoeft groot te brengen krijgt ze volgens mij ruim voldoende.

    Dat navuilen is heel normaal, niets om je zorgen over te maken zolang het maar niet vreselijk stinkt. Stinkt het wel (erg sterk en heel vies) dan kan ze een baarmoederontsteking hebben. Maar dit komt niet zo vaak voor.

    Dit navuilen kan ongeveer 3 weken duren en is gewoon een grote schoonmaakbeurt van binnen.

    groetjes Veja

  • sonja

    bedankt voor de informatie, onze geit heeft 2 weken geleden geitjes gekregen, en ze heeft ook soms roze afscheiding, ik was van plan om de dierenarts te bellen, maar gelukkig niet meer nodig.

    groet;sonja.

  • veja

    Zolang de afscheiding niet witslijmerig is, is er niets aan de hand.