Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schetsen

• Geralda

ik wilde een vraagje stellen over het schetsen van jonge dieren.

ik heb namelijk een moedergeit met stamboom gekocht met twee jongen. nu moeten deze nog geschetst worden. moet dit altijd? of alleen als je de kleintjes ook op wil laten nemen in de stamboom? (ik vind dit zelf namelijk niet zo belangrijk en heb de beestjes gewoon voor de gezelligheid).

ik hoop op jullie reacties!!

mvg Geralda

• Yacente

Hoihoi

Heb je Nederlandse Landgeiten gekocht of zo?? Ik zou de jongen laten opnemen. Het schetsen hoeft niet zo heel precies te gebeuren, maar je moet tekenen waar ongeveer de vlekken zitten. Als de dieren zijn gekeurd, krijg je een stamboekpapier toegestuurd, waar ze de schets dan weer overnemen.

Vroeger fokte ik altijd binnen het stamboek. Maar omdat een melkveebedrijf hebben, kan ik niet meer naar keuringen. Ik heb 1x een huiskeuring gehad maar dat beviel me totaal niet. Inmiddels ben ik dus niet meer bij het stamboek (ik vind dat je niet kunt fokken zonder naar keuringen te gaan, dus waarom zou je dan nog lid zijn van een vereniging)