Hallo,
als je een bokje laat casteren ruiken ze dan minder?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsMeestal gaat de stank er zo goed als helemaal af. Soms blijven ze over hun voorpoten pissen, dan blijft dat stinken, maar de echte bokkengeur gaat er meestal helemaal vanaf.
Ik heb ooit 2 bokken op latere leeftijd (3 jaar) laten castreren. Beide hadden ze zich al voortgeplant en stonken zo verschrikkelijk. Beide stonken ze ruime tijd na de castratie helemaal niet meer. De ene bleef nog bokkengedrag vertonen (als er een geit rits was, liep hij er altijd achteraan), de andere werd meer een doetje. Hij was altijd al heel lief en mak, en werd dat nog erger na de castratie.
Hallo Yacent,
Ik weet niet of je het berichtje van Spacy hebt gelezen, maar zou je ons hier advies over kunnen geven.
Zal het goed blijven gaan met moeder Spacy zoon Aukje en shetlander Bonnie?
Omdat Spacy maar 1 jong had (en helaas een bokje), zijn we toch helemaal gek van onze kleine Aukje, en willen toch proberen om hem te houden.
We moeten hem dan natuurlijk laten castreren. Weet jij hoeveel dat kost?
Spacy is een toggenburger en Aukje is zwart met witte beentjes, echt een droppie.
Groetjes,
Ellen
Yacente schreef:
>
> Meestal gaat de stank er zo goed als helemaal af. Soms
> blijven ze over hun voorpoten pissen, dan blijft dat stinken,
> maar de echte bokkengeur gaat er meestal helemaal vanaf.
>
> Ik heb ooit 2 bokken op latere leeftijd (3 jaar) laten
> castreren. Beide hadden ze zich al voortgeplant en stonken zo
> verschrikkelijk. Beide stonken ze ruime tijd na de castratie
> helemaal niet meer. De ene bleef nog bokkengedrag vertonen
> (als er een geit rits was, liep hij er altijd achteraan), de
> andere werd meer een doetje. Hij was altijd al heel lief en
> mak, en werd dat nog erger na de castratie.
Hallo Ellen,
Wij hebben ook een Toggenburgerbokje laten castreren. Hij is een grote pluizige knuffel die absoluut niet stinkt. Hij loopt heerlijk samen met zijn moeder en zijn zusjes in de wei en 's avonds liggen ze in de stal knus tegen elkaar aan. Dit heeft nog nooit enige problemen gegeven. “Geholpen” bokjes zijn waarschijnlijk nog liever en aanhankelijker dan de geitjes. Hopelijk heb je wat aan onze ervaringen,
vriendelijke groet, Jeanette
Hoihoi
Nou, zo snel mogelijk laten castreren vind ik bij een lam van 1 week (of hoe oud is hij nu??) iets overdreven. Met een maand of 3 zou je er serieus aan kunnen gaan denken.
Mijn bokken zijn 10 jaar geleden gecastreerd. Ik weet niet eens wat ik ervoor betaalde, geloof iets van 27 gulden, maar dat is al zo lang geleden dat de prijzen zijn veranderd.
Voor de castratie van een cavia betaal ik rond de 33 euro, denk dat bij een bok het vergelijkbaar is. Maar dat zou je dus bij je dierenarts moeten navragen.
Ik denk dat het heel goed zal gaan, als je de 3 dieren bij elkaar houdt. Aukje zal, zoals aangegeven, een zachtaardige goede sul worden, Spacey heeft een soortgenootje (na verloop van tijd ziet ze het niet meer als haar zoon, alleen als soortgenoot). En jullie hebbben je Aukje nog en weten zeker dat hij dan niet bij de slacht beland.
Enne, je zult altijd zien dat als je graag een geitlam wilt, je een boklam krijgt. Ik heb op dit moment een kruising Alpine Polychrome drachtig en hoop natuurlijk op een geitlam….
Verder heel veel succes met de opvoeding. En mocht hij horens krijgen, zou je hem kunnen laten onthoornen. Als de geit geen horens heeft, is dit een goede idee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?