Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kuchende geiten

• Mieke

Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn 2 dwerggeitjes. Een er van is maanden geleden begonnen met kuchen. )af en toe een kuchje) Ze is er niet ziek van geweest en het kuchen is nu minder geworden. Ze eet en drinkt goed en maakt verder een gezonde indruk.

Een paar dagen geleden is het andere geitje begonnen met kuchen. Soms kucht ze een langere tijd achter elkaar. Ze maakt zeker geen zieke indruk en eet en drinkt goed.

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Moet ik iets ondernemen om erger te voorkomen?

Groeten,

Mieke

• Linda V

het kan zijn dat als de geiten alleen veel kuchen als ze hooi eten last van het stof hebben dat van het hooi af komt, maar als dat niet het geval is zou ik toch een dierenarts raadplegen, want dan in die kuch waarschijnlijk besmettelijk. Ik denk zelf van niet, maar neem het zekere voor het onzekere. Het kan natuulijk ook gewoon een koudje zijn! Staan ze op de tocht? Is er verandering in de groep door middel van dat er een geit erbij is gekomen zodat er een paar onderdanen op een tocht plek moeten staan. Ik noem maar wat. Kijk goed naar de rang orde en controleer de stal op tocht. Sluit sávonds de stal op zodat je zeker weet dat ze allemaal droog staan.