Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

materialen dwerggeitjes

• margreet

hallo geitenliefhebbers,

Heeft iemand misschien ter overname: een hok voor 2 dwerggeitjes? en/of een goede ruif? en/of klimmmateriaal? en/of omheiningsmateriaal, inclusief toegangshekje(s)? Ik schreef al eerder een bericht maar ik kreeg nog geen reakties. Misschien een bouwtekening of zo van een hok en/of ruif? Je zou er ons een groot plezier mee doen.

Nog een vraag: wat is jullie ervaring met het deels bestraten van de modderige delen van een geitenterreintje?

Alvast bedankt voor de reaktie,

Margreet

• Linda V

Op de vraag wat je kunt doen aan die modderige delen in de geiten wei.

Het gaat waarschijnlijk over het uitloopje vanuit de stal. Nou scheelt het heel veel als je minimaal een meter breed bestraat of zo: minder snel een natte stal, goed voor de klauwtjes en minder snel modder. Een soort drempel in de ingang van de stal (tillen ze hun voetjes beter op en dus minder snel zaagsel en strooisel naar buiten lopen) Sinds dat wij gemiddeld 1 x in de week de stoepjes en uitloopjes (delen naast de stoepjes waar dus veel gelopen wordt) aanharken (poepjes en strooisel) groeid er weer gras op onze modderige delen en dat ziet er dus veel mooier uit. Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen!