Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dwergeitjes

• Geralda

Hallo geitenliefhebbers.

mijn man en ik hebben een stukje land naast ons huis waar wij een weide willen maken voor 2 dwergeitjes. nu ben ik dus opzoek naar de geitjes zelf. ik wil het liefste 2 ongehoornde, jonge geitjes, zodat ze van het begin af aan goed aan ons en ons zoontje kunnen wennen.

mijn vraag is dus: waar vind ik twee gezonde geitjes (rond maart/april wil ik ze hebben). ik zie veel handelaren op bijv. marktplaats maar wil geen slechte, doorgefokte geitjes kopen. dus is er misschien een hobbyist die binnenkort jongen verwacht en deze aan ons wil verkopen?

de weide is groot en ze zullen met veel aandacht verzorgd worden .

ik hoop op enthousiaste reacties!

mvg Geralda

te Almere

ps heb je andere handige tips? mail die gerust. we beginnen net en moeten nog een hoop leren.

• margreet

hallo,

wij hebben 2 jaar geleden, toen we ook op zoek waren, een aantal kinderboerderijen in de buurt gebeld, en zijn toen goed geslaagd in een grote kinderboerderij, Malkenschoten in Apeldoorn; daar was ruim keuze, en ze waren meteen aan kinderen (en grote mensen) gewend.

succes, margreet

• Yacente

Denk eerst na of je echt dwerggeiten wil. Zoals de meeste weten ben ik geen dwerggeiten mens. Ik vind ze veel te veel mekkeren en op zichzelf gericht. Als je geen voer bij je hebt, wat doe je dan in de wei??

Wat ik persoonlijk leuke geiten vind, zijn Nederlandse Landgeiten en Afrikaanse boergeiten. De Landgeiten mekkeren niet zo veel, zijn rustig ook al heb je geen voer, willen over het algemeen graag geaaid worden, maar vinden het ook geen ramp als je daar een keer een dag geen tijd voor hebt.

De boergeiten mekkeren weer iets meer als Landgeiten, maar zijn zooo verschrikkelijk rustig qua aard. Ze vinden werkelijk alles goed en zijn heel erg op jou gericht. Wel zijn boergeiten over het algemeen nogal duur.

Maart/april is een slechte tijd om aan jonge dieren te komen. Ze zijn dan meestal net geboren en nog veel te jong om van mams gescheiden te worden. Mijn lammeren (nederlandse landgeit) zijn in januari geboren, maar gaan pas in juni bij mams weg. Mocht je interesse hebben, dan heb ik nog 2 geitlammeren te koop.

• Linda V

Wij hebben hoogst waarschijnlijk vast nog wel geitjes voor jullie, maar die moeten eerst nog geboren worden in Mei en dan nog 3 maand bij mamma blijven voor de melk. Ze gaan bij ons heel erg tam weg, want ze hebben dagelijks te maken met kinderen in de wei (kinderboerderij) en dus ultieme tamme geiten. We hebben zelfs een klant ui Groningen die ons gefokte dwerggeiten in huis en tuin houd dus dat lijkt mij wel wat van te zeggen toch. Mocht je geintresseerd zijn dan laat het me even weten.

• Geralda

ik wil iedereen die gereageerd heeft op mijn oproep van harte bedanken!!

we zijn sinds zaterdag de eigenaars geworden van Siegrid van het Groene Weitje en haar drie dochers. als onze wei over een week of vier klaar is komen ze alledrie naar ons toe.

we verheugen ons zeer op de komst van moeder en haar kleintjes en zullen ze allevier een goede wei bieden.

bedankt!! Geralda