Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nubische bok

• natascha

Hoi,

Ik ben helemaal weg van een nubische bokje. Hij is nu een maand oud en ik kan hem kopen. Dan moet ik hem nog wel melk geven.

Ik zit alleen met de vraag omdat ik eigenlijk alleen geiten wil, wil ik hem laten castereren, maar met hoeveel maanden kan dit.

De afrastering weet ik nog niet wat ik wil en kan. Wij hebben een beukenhaag, wij willen het hek daar vlak bij plaatsen maar kandit , is een beukenhaag neit giftig?

Is er nog iets anders dan een hele afrastering, dus gaas?

vele vragen maar ik wil ook voorbereid zijn. Hoeveel kost eigenlijk een nubische geit/lam? Ik ben benieuwd?

groetjes NAtascha

• annet

Waarom nu al het bokje nemen? is de moeder dood, of heeft ze het verstoten? Anders zou ik hem nog even bij zijn moeder laten. Volgens mij kun je bokjes vanaf 4 maanden castreren, maar dat weet ik niet zeker.

Voor geiten moet je een deugdelijke afrastering hebben, liefst gaas, want anders breken ze uit.

• Yacente

Ik heb rond de 1.20 meter sterk!! schapengaas met onderlangs op ongeveer 30 cm afstand boven de grond en ongeveer 30 cm afstand van het gaas een stroomdraad en boven het gaas langs nog een stroomdraad. Hier komen ze niet uit, maar oh wat heb ik vaak de geiten los over het erf gehad, ik werd er echt niet goed van. Maar sinds ik deze wei heb, gaat het prima.