Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ziek dwerggeitje

• Albert

Hallo,

Ik heb al jaren dwerggeiten en nog nooit een zieke geit gehad.

Maar sinds ik ben verhuisd en de geitjes dus een nieuwe plek hebben kregen is er bij mij reeds een geitje ziek geworden en uiteindelijk gestorven.

Inmiddels heb ik weer een geitje ziek, de verschijnselen zijn: geen eetlust, staat met ronde rug, de staart plat tegen de vagina en is lusteloos.

Ik heb de dierenarts er al bij gehad maar die heeft eigenlijk niets kunnen constateren en heeft haar een injectie met multivitaminen gegeven.

Heeft iemand misschien deze verschijnselen eerder meegemaakt en kan mij iets vertellen over hoe ik het beste handelen kan.

• maury

hallo,

mijn geit was ook ziek met de zelfde verschijnselen, maar dat kwam omdat zij te veel brood had gehad de dierenarts is er ook bij geweest hij heeft hem een puit gegeven en ik moest hem 3 dagen lang 1keer per dag met antibiotica spuiten en na een dag was het al veel beter. En zij was een week daarna weer helemaal de oude.

heb je de geit misschien ook iets eten gegeven wat zij anders nooit krijgt? want daar kan het ook door komen.

groetjes maury

• corine

hoi,

ik had ook een keer zoiets.

beestje was heel erg mager, stond met kromme rug, at wel wat maar was niet zoals een geitje van 8 maanden behoorde te zijn.

hij is uiteindelijk ook doodgegaan.

de dierenarts is er ook eens bij geweest maar kon ook niks vinden, heeft hem ook een vitaminen spuit gegeven.

gr. corine

• Linda V

Geiten die zich niet lekker voelen of ziek zijn staan eigenlijk na ervaring altijd wel met een kromme rug, staart tegen haar poeperd aan, haar recht op enzv. Als dierenartsen niet weten wat het is geven ze ze altijd een vit. preparaad en antibiotica. Dat kun je dus zelf ook doen, maar dan wel een kuur van 5 dagen lang. of 5 dagen elke dag spuiten. Doe het niet te snel dat spuiten, maar het kan geen kwaad. Zorg er voor als je van voer veranderd dat langzaam opbouwd en niet in een keer, want dat kunnen de magen niet goed aan. Trouwens geen GFT. Schimmels enzv.