Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mijn eerste lammeren

• yacente

Afgelopen weekend zijn mijn eerste lammeren geboren. Allemaal Nederlandse Landgeiten. De eerste was een bruinschimmelbont geitlam. Zij zal waarschijnlijk blijven. De dag daarna werd er een zwartbonte 2ling geboren, een bokje en een geitje. En gisteren, geheel onverwachts, een donkerbruinbonte (tegen zwart aan) geitlam. Voorlopig is de geboortegolf weer voorbij, maar ik vind het prachtig dat jonge spul.

het bokje en 2 geitjes kunnen gereserveerd worden en mogen eind juni naar een nieuwe baas.

• Yacente

Even proberen foto's neer te zetten.

alle jongen onder de warmtelamp (als ze het warm genoeg hebben, is er ruimte genoeg om niet onder de lamp te hoeven liggen)

en wendy en haar boklam Ezra

• Ellen

Van harte gefeliciteerd met je jonge spul!

Ben blij dat alles gezond en wel is.

Met Spacy gaat ook nog alles goed en zaterdag gaan we naar de kinderboerderij om haar hoefjes te knippen, dan kunnen we zien hoe het moet en dan de volgende keer kunnen we het zelf.

Spacy is trouwens wel een ontsnapper, want als we bonnie van het land halen omdat ons dochtertje moet lessen, dan vindt Spacy het niks en spring zo over de sloot, en later zo over de staldeur heen, dus nu gaat ze gezellig mee in de trailer.

Spacy jeukt af en toe en op haar voorbeen is het een klein beetje kaal, weet jij misschien wat het is.

Nou fijne “Kraamtijd”.

Groetjes,

Ellenyacente schreef:

>

> Afgelopen weekend zijn mijn eerste lammeren geboren. Allemaal

> Nederlandse Landgeiten. De eerste was een bruinschimmelbont

> geitlam. Zij zal waarschijnlijk blijven. De dag daarna werd

> er een zwartbonte 2ling geboren, een bokje en een geitje. En

> gisteren, geheel onverwachts, een donkerbruinbonte (tegen

> zwart aan) geitlam. Voorlopig is de geboortegolf weer

> voorbij, maar ik vind het prachtig dat jonge spul.

>

> het bokje en 2 geitjes kunnen gereserveerd worden en mogen

> eind juni naar een nieuwe baas.

• hiske gorter

coowl heej ik wil ook jonge geitjes maar ijgelijk is het denk ik niet zo verstandig als je niet zoveel ruimte heb want ik heb een hele lieve nubich geit of hoe je dat dan maar schrijf maar het is voilgens mij een kruising tussen nu heb ik ook vragen over haar kan ik ze hier ook wel stellen hier komt ie

kunnen haar oren nog beginnen te hangen ze is ongeveer 1 jaar oud kan dat?

geveliciteer trouwens heej

hi leuk jong

• Yacente

Bij een goede nuub hangen de oren gelijk vanaf de geboorte. Engel Kupers uit Alteveer heeft Nubische geiten, hij staat gelijk bovenaan bij Nubische geiten met de link naar hun site. Ze hebben alleen zuivere nubische en (bijna) zuivere afrikaanse boergeiten. Dan kun je gelijk goed zien hoe een nuub eruit hoort te zien.

Als je weinig ruimte hebt, lijkt het me niet verstandig om te gaan fokken. Wij passen hier de wei aan naar het aantal geiten, maar doordat we een nieuwe stal gaan zetten, zal mijn geitenwei een kwart minder worden. Dus mag ik ook niet teveel jongen aanhouden.

• natascha

Hoi,

Ik heb wel interesse in jouw geitje heb je hem nog??

Ik ben op zoek naar een lammetje landgeit voor mijn beginnende hobby!!

groetjes Natascha.

• Yacente

Ik heb de lammeren nog. Je kunt me mailen op t_westendorp@hotmail.com Op mijn website heb ik ook informatie staan: groups.msn.com/twestendorp. Voor meer informatie kun je het beste even mailen.

• Iris

Beste Yacente,

We hebben interesse, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je geitjes al vergeven zijn. Je lijkt me iemand met veel verstand van geiten, dus mogen we je advies? We hebben een grote wei (1000 m2) waar we geiten willen gaan houden, onze eerste (maar ik heb ervaring opgedaan als vrijwilliger op een kinderboerderij). Ik hou ervan als geiten erg tam zijn en graag naar je toe komen, maar tegelijk ook zichzelf kunnen vermaken. De hollandse landgeit is een prachtige soort, maar past deze qua karakter ook bij mij? En is het mogelijk om dwerggeiten en landgeiten samen in een wei te houden? Als je nog geiten “over” hebt, horen we dat ook graag.

Iris