Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bult

• annet

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een bericht geplaatst over een jonge Nubische geit die een bult olp de kaak had. De dierenarts die een punctie had gedaan, alleen helder vocht etc..

Ik wil nu even vertellen wat er de afgelopen twee weken gebeurd is, misschien dat iemand er iets aan heeft.

De bult werd groter en groter en zakte naar beneden. Ik sprak iemand die veel ervaring had met geiten die dit lang geleden ook ooit eens had meegemaakt. Hij zei dat als de bult echt heel hard werd ik het kaal moest scheren en er trekzalf op meost doen. Dit had ik al eerder gedaan, maar toen gebeurde er niks.

Nu werd de bult echt keihard. Ik heb het kaal geschoren en er trekzalf op gedaan. De huid stond echt op spanning, dat kon je zien. De bult was zo groot als een flinke grapefruit inmiddels. Afgelopen zondag is de bult doorgebroken. Er kwam heel veel helder vocht uit, maar ook heel veel pus en een beetje bloed. We zijn nu twee dagen verder en nu druppelt het nog wat na en de bult is bijna weg. Het geitje is er totaal niet ziek van, ook nooit geweest. Ze vindt het ook prima als ik er aan zit tijdens het schoonmaken. Ik ben er heel blij om. Het was echt een heel naar gezicht die enorme bult! Wat het nu geweest is….dat weet ik nog steeds niet. Maar het lijkt er op dat we er binnenkort vanaf zijn.

Zoals de bult was doorgebroken leek het wel op droes, een aandoening die paarden kunnen krijgen. Alleen is het ziekteverloop bij droes bij paarden totaal anders en zijn paarden daar ook echt ziek van. Het zal vast een of andere ontsteking geweest zijn….

• hiske gorter

okej mare weet je het nu al zeker?

maar kon je hem bv niet laten door prikken dan kan de dieren arts het dr wel uit spuiten tog?

mare het is niet egt fijn voor het diertje ik heb namelijk ook een nibisch maar is het normaal dat haar oren nog niet hangen ik denk namlijk dat mijn geit een kruising is tussen een gewone melkgeit en een nubich kan dat

m.v.g hiske gorter