Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nubische geit ziek

• karin

hallo, ik heb twee nubische geiten waarvan ik er 1 heb moeten in laten slapen en de ander erg ziek is maar misschien red zij het nog. de dieren arts zij dat het misschien een darmparasiet is of leverbotziekte . nou is mijn vraag wie heeft er ervaring met deze geiten , voor welke ziektes zijn ze gevoelig, heben deze geiten een speciale verzorging nodig. groetjes karin

• Yacente

Hoihoi

Het is natuurlijk noodzaak dat je ze hiervoor behandeld. Mocht de dierenarts nog op tijd kunnen vinden wat het is (ik neem aan dat er onderzoek naar gedaan wordt) en je geit is nog niet verzwakt, dan heeft ze kans dat ze het redt. Je moet haar nu natuurlijk optimaal verzorgen. Als ze diarree heeft, is het van wezenloos belang dat ze voldoende water krijgt om niet uit te drogen. Je kunt haar het beste geen brokken bijvoeren, alleen mooi, lekker geurend hooi geven. Misschien geeft de dierenarts haar ook een ijzerenting, want ze zal grote kans hebben op bloedarmoede.

Heel veel sterkte ermee!!!

Enne, mocht het echt leverbot zijn, dan is het verstandig om een koppel eenden te kopen, die eten de worpjes waar de leverbot op leeft, als er geen worpjes zijn, kan de leverbot niet in je geiten terecht komen.

• annet

Heel veel TLC: tender love and care.

Ik heb drie Nuben. ze zijn heel aanhankelijk van karakter. Als ze ziek zijn willen ze voor jou vechten voor hun ziekte is mijn ervaring.

Ik geef dieren die erg ziek zijn wel eens rescuedruppels van de Bachremedie. Of het helpt weet ik niet….maar kwaad kan het ook niet. Meestal knapten ze wel op, maar of het dan door die druppels kwam…ach….dat weet ik niet zeker.

Als het een darmparasiet is…misschien ontwormen met Oramec? Zou ik even aan de dierenarts vragen als ik jou was.

Succes er mee!