Zijn er mensen die hun dwerggeiten op de volkstuin houden? Wat is jullie ervaring?Alvast bedankt. Groeten van Pum
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsJa ik weet dat het officieel niet mag maar omdt er heel veel regels zijn op volkstuinencomplexen waarvan niet alle echt serieus genomen worden door tuinders en bestuur ben ik erg benieuwd. Het zou natuur lijk heel zuur zijn om twee dwerggeitjes te nemen als ze binnen een korte tijd weer weg moeten.
Zou je wat meer kunnen vertellen over het probleem van die vriend.
Wat waren de bezwaten? Geur overlast of anders?
Was er daar een afspraak gemaakt tussen de tuinder en het bestuur?
En welke maatregelen werden er genomen of zouden er genomen worden als de dwerggeitjes gewoon bleven?
Alvast bedankt,Paula
Hoihoi
Ze had de geiten al jaren in zo'n tuin lopen en van de ene op de andere dag moesten ze weg, ze had 24 uur om ze te verhuizen. Dat heeft ze ook gedaan en ze heeft nagevraagd wat voor bezwaren er waren, maar dat is haar nooit duidelijk verteld. Haar geiten zijn toen ergens anders naar toe gegaan (2 ha voor enkele geiten met een goede stal), maar de geiten werden daar in beslag genomen (ook daar was geen gegronde reden voor). Al met al heeft het veel moeite gekost om haar dieren weer terug te krijgen en er een goede baas voor te vinden. Ik heb inmiddels geen contact meer met haar (heb de lidmaatschap met de vereniging opgezegd en ik ben altijd zo'n iemand die iedereen alleen op keuringen etc ziet en niet steeds opbelt en veel contact onderhoudt) dus kan je niet helemaal goed vertellen hoe het is afgelopen en hoe het op dit moment is.
Ik zou van te voren eens goed informeren hoe het zit.
Vraag eens aan medetuinkabouters of er wel eens mensen zijn die dieren gehouden hebben op de tuinen. Daarbij hoef je nog neit te laten merken dat jij het van plan bent. Dan kun je peilen hoe de meningen zijn. Vooral je naaste buren zijn belangrijk. Misschien komen er verhalen los…Misschien reageren ze dat het misschien wel leuk zou zijn.
Zijn er op de tuintjes meer mensne die dieren houden? Misschien kippen of konijnen? Dan kun je dat als ingang voor het gesprek gebruiken.
Succes!
Ik heb trouwens een dierenweide. Dat is net zoiets als een volkstuin, maar dan zijn er 22 weides op het complex waar ieder zijn eigen stukje grond en zijn eigen stal heeft. En de volkstuinen liggen er naast. Bij ons heeft 1 iemand tien tuintjes gehuurd en heeft daar een fjordenpony op lopen. Dit is in overleg met het bestuur gedaan. Er was een overschot aan tuintjes en anders zou het braak liggen. Ze hebben er een contract over opgesteld waarbij het bestuur steeds per 1 januari het contract kan stopzetten, maar dit drie maanden van te voren moet aangeven.
Zij hebben er ook wel een twee geitjes op gehad.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?