hallo,
ik heb een vraagje over twee geitjes van mij ( een bokje en een geitje)
ik zal beginnen met vertellen dat ze wel allebei dezelfde bloedlijn hebbben.
ik heb een bokje gekocht en die is inmidels volwassen (2 jaar) en die heeft mijn geit gedekt (die geit en die bok zijn totaal geen familie van mekaar) daar heb ik een jonkie van gekregen. toen heb ik nog een jonkie bijgekocht en die heeft dezelfde vader als de bok waaruit mijn bokje is gekomen.
ik zal met namen praten.
mo is de kleine van mijn bok en een geit.
mieke is de geit die ik erbij heb gekocht.
die was al heel klein maar ik dacht die is in de winter geboren dit komt wel goed.
maar ze is nu nog heel erg klein en mager.
mo ook.
die is met de fles grootbegracht want de moeder heeft het afgestoten, na 1 dag al, heeft wel de biest gehad.
de dierenarts is er al bijgeweest maar weet er niks over dat ze mager zijn en blijven,
- hebben vitamine spuiten gehad.
- krijgen veel hooi en brokken
- hebben geen wormen want zijn nagekeken daarop en worden goed iedere 3 maanden ontwormt.
het ligt ook niet aan mijn voeren want de andere 4 geiten van mij zijn gewoon en mo en mieke krijgen appart te eten dus ze worden ook niet weggejaagd.
ze zijn net zo groot als een geitje die net weg mag bij de moeder.mieke heeft een erg dikke buik en verder veel botten. mo is alleen maar vel over botten.
ook hebben ze geen of nauwleijks horentjes en ze zien er “verformeld” uit.
weet iemand wat dit kan zijn?
kan het aan de bloedlijn liggen, want de vader en “oom” van mo zijn ook erg klein ( 35/40 cm hoog) maar die zijn gewoon goed.
de vader van de volwassen mannen dus is ook de vader van mieke.
weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen,
mieke is 25 dec. een jaar en mo is van 04-04-04.
p.s. de vader van mieke en dus de opa van mo is gewoon van postuur en ook de moeders van hun.
alvast bedankt en sorry voor het warige verhaal.
ik hoop dat je eruit komt
corine