Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schurft

• Jeanette

1 van onze geiten heeft schurft, heel hardnekkig. Eerst dectomax gegeven, daar reageerde ze niet op. Volgens de dierenarts was die schurftmijt daar resistent voor en moesten we ivomec geven. Dat ging de eerste maanden goed, na aantal keren spuiten (doet bij haar geen pijn trouwens), maar het is daarna weer teruggekomen. Vooral op haar kop en haar nek. Heeft iemand ervaring met zo'n steeds terugkomende schurft? Ik ben bang dat nu de ovomec niet meer werkt. We geven haar 2x de dosering die op de verpakking staat.

Heel erg graag tips hierover!!! alvast bedankt

• annet

ik heb een keer bodip gebruikt. Dit is voor schurft van konijnen en cavia's en dat hielp erg goed.

Daarnaast kan het soms zijn dat er ook nog een schimmelinfectie onder sluimert, die de schurft in stand houdt. Dan is imaverol het middel om mee te behandelen.

Bodip is overigens verkirjgbaar in de dierenspeciaalzaak. Het is dus niet voor geiten bedoeld, maar ik heb het geprobeerd bij een hardnekkig geval en was er toen wel vanaf!

• Jeanette

Dank je wel voor je tip! Kun je me nog zeggen welke dosis en hoe vaak je de bodip hebt gebruikt? En gebruikte je het alleen bij die ene geit of bij allemaal, want ik zie bij de andere geiten nl geen verschijnselen. Ik weet ook niet hoe schadelijk het voor haar is om steeds zo vaak dat chemische goedje te geven maar erg gezond kan het niet zijn. Ze heeft een kleine week geleden (en daarvoor 2 weken geleden) ivomec gehad, het ging eventjes beter maar nu zie je het alweer erg op haar koppie. Ik dacht er aan om dan deze week maar weer eens dectomax te proberen. Ik word er wanhopig van en zal opnieuw de dierenarts laten komen en hem ook jouw idee van schimmelinfectie voorleggen. Erg bedankt!

• annet

De dosering: 5 liter water op 60 mililiter Bodip. Het water heb ik qua hoeveelheid gehalveerd, dus het is geconcentreerder dan bij cavia's en zo.

Ik heb alleen de geit met de aandoening behandeld. Na 10 dagen de behandeling herhaald.

Voor Imaverol gebruik ik de voorgeschreven verdunning altijd op elk dier.

Succes!

• Jeanette

Bedankt Annet, ga ik proberen!

vriendelijke groet, Jeanette