Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

raar vraagje!!!!!

• barbara

als ik mijn honden uitlaat loop ik vaak langs een weilandje met daarin een paard en een geit. het is mij al een lange tijd duidelijk dat die 2 zich vervelen, ze krijgen bijna geen aandacht.

het geitje stinkt ook heel erg.

nou liep ik net weer langs dat weilandje en het geitje wandelde weer mee tot hij niet verder kon en toen stopte hij, keek me aan en plast zo naar voren en hij begint zo zijn eigen urine op te drinken!!!!

dat heb ik nog nooit gezien.

is dit normaal? of is dit een teken dat ie zich verveeld of gestressd is?

ik heb geen verstand van geiten, maar ik ben toch wel benieuwd wat dit betekent.

alvast bedankt,

groetjes van barbara

• rik

hoi,

Die geit is een bok en stinkt daarom soms en urine drinken doen geiten vaker kan zout tekort zijn maar ook mijn geiten met een uit gebalanceerd rantsoen doen dit

groeten rik

• Claudio

Blijkbaar nog nooit een @!#$ bok gezien. hij vind je zeker wel een leuk vrouwtje. en met ze'n 2en in een wei vervelen ze zich niet zo snel.

• barbara

nee ik heb inderdaad nog nooit een @!#$ bok gezien!!!!!!!!!!!

maar dat was ie niet hoor.

• Yacente

Hoihoi

Alleen bokken plassen naar voren. Dit doen ze voornamelijk in het dekseizoen. Op die manier kunnen ze goed geuren ruiken. Geiten kunnen niet naar voren plassen, die gaan tijdens het plassen door de achterbenen zitten.

Het stinken komt ook omdat het herfst en dus dekseizoen in. Dit gaat in de winter wel weer een keer over en zal hij weer ‘normaal’ gaan ruiken.

Voor een paard is een geit of bok een goede gezelschap als er geen plaats is voor een ander paard. Om toch een kuddedier erbij te hebben, word vaak een geit of bok in de wei gedaan. Dan hebben ze toch nog iets gezelschap aan elkaar.

• corine

hallo,