Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geit moet van de fles af

• Marlies

Ik woon op Bonaire en daar lopen heel veel geiten los. Zo ook bij in de buurt.

Circa 2 maanden geleden is er bij een geit komen aanlopen. Hij was heel jong, misschien pas 2 dagen, heel mager en zonder moeder. We hebben nog de kudde proberen te vinden, maar die was spoorloos! Ik heb hem met de fles gevoed en nu is het een stevige meid aan het worden!

Onze geit, Amalia genaamd, krijgt natuurlijk ook al ander eten, maar ook nog steeds melk uit de fles. Ik weet niet wanneer ik moet stoppen met de flesvoeding. Graag informatie hierover!

• Yacente

Je kunt het nu langzaam gaan afbouwen. Ik haal soms de bokken al met 2.5 maand weg, ze krijgen dan geen melk meer. Als je haar steeds minder geeft (zorg voor voldoende water) zal ze meer haar eigen voedsel moeten zoeken. Let er wel goed op dat ze voldoende in conditie blijven. Het is normaal dat de dieren na het spenen iets terug gaan in conditie, maar dit mag nauwelijks waar te nemen zijn. Ontworm haar ook even (en altijd overdoseren), vooral net na het spenen zijn ze vatbaarder voor alles.