Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jippie, dekseizoen is begonnen

• Yacente

Eergisteren en gisteren zijn mijn 3 Nederlandse Landgeiten gedekt. Ik vind het een heerlijke wetenschap dat ik eind januari de eerste lammeren mag verwachten. Ook is mijn Alpine Polychrome geit ws. al gedekt, maar dat weet ik niet 100% zeker.

• Andre

ik heb twee wite geit die ik ook naar de bok wil brengen hoel moet ik ze daar laten?

• Yacente

Als eerste moet je op zoek gaan naar een bok. Het beste is dat de geiten langer bij de bok lopen, als je niet kunt zien of ze rits zijn of niet. Als ze rits zijn, dan kun je ze ook een uurtje met de bok laten lopen.

Ik heb de geiten aan de ene kant van de boerderij en de bokken aan de andere kant. Ik heb 1 gecastreerde bok bij de geiten, hij is op latere leeftijd gecastreerd en heeft eerst gedekt. Nog steeds loopt hij achter een geit aan als zij rits is, dus daardoor kan ik heel makkelijk zien of ze rits zijn. Ik heb de bok toen moet de geiten in een hok gedaan, waar ze eerst met zn drieen en later met zn vieren inzaten. Na 2 dagen heb ik de bok weer naar zijn wei gebracht en de deur bij de geitenwei ging weer los, zodat zij zich weer bij de koppel konden voegen.