Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lekker hoor

• veja

Hallo

Wij slachten elk jaar onze dekbokken (wel een tijdje na het dekseizoen, vanwege de lucht) en dat bevalt prima.

Heerlijk is vlees die drie kwartier in bouilon in de snelkookpan heeft gezeten.

De sate is niet te versmaden en als je gehakt draait is dat prima te gebruiken.

Ik vind het lekkerder dan schapenvlees omdat ik hier een wat sterkere smaak aan vind zitten. Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten.

Onze dieren krijgen geen ingekuilde voedermiddelen, ik weet niet of dit van invloed is op de smaak van het vlees, zoals dat wel bij melk het geval is.

Succes met de kokkerel!

Veja

• Yacente

Hoihoi

Ik ga dit jaar voor het eerst een kruising boerbokje slachten. Ik laat hem niet dekken. Binnenkort zet ik hem wel op de mais, omdat ik hem nog wat dikker wil hebben. De andere 2 bokjes gaan naar de slager, maar ga ik niet voor mezelf slachten, ik heb niet genoeg ruimte in de diepvries. Ik heb al enkele recepten gehoord en ben heel erg benieuwd.

• veja

Pas je wel op, vette geiten zijn niet lekker. Ze bouwen een vetlaag op het vlees die niet te eten is. Dieren die gewoon in goede conditie zijn, zijn het lekkerdst, dus geen vette dieren.

Succes ermee

• Sarah Tas

Hallo ,Veja, Ik ben opzoek naar een bokkekop of eigenlijk een schedel meteen paar mooi horens,weet ik niet zo goed of je bij bokken oook ronde horens hebt maar goed , jullie doen aan de slacht als ik dit zo lees of je laat je dieren slachten….wij hadden zelf schapen waarvan de mannetjes ook na 3 maanden naar de slacht gingen .Erg lekker overigens………Maar goed, Kan ik via jou of met jou advies aan een kop met horens komen?

zo ja, en wat zijn de kosten dan ongeveer……..

vriendelijke groet Sarah

• veja

Hai sarah,

Ik woon in Frankrijk, dus dat is wat lastig, maar anders zou je hem gewoon mogen hebben hoor. Het is in principe slachtafval.

Je zou bij een slachterij kunnen vragen of ze een kop voor je willen bewaren, maar dan heb je waarschijnlijk een exemplaar zonder horens, want die komen niet veel meer voor omdat ze deze bij de lammetjes er al afbranden. Maar misschien niet bij de bokken? Hier weet ik niet veel van omdat ik alleen gehoornde dieren heb en er niets afhaal.

Je zou aan Yacente kunnen vragen, want ik heb begrepen dat zij een bok ging laten slachten. Misschien mag je die kop wel overnemen.

Succes met je zoektocht.

Gr. Veja

• veja

Wij hebben onze bokkenkop gewoon in de grond begraven en na een maand of twee was hij helemaal schoon gevreten door de kleine beestjes.

veja