Hoihoi
Ik heb sinds kort 2 schapen gekocht, die lopen bij mijn bokken (2 Nederlandse Landgeiten en 3 kruisingbokjes die nog weg moeten) in en het gaat uitstekend. Wel zijn de schapen totaal niet met de geiten bezig, ze hebben als gezelschap niks aan elkaar, maar kunnen uitstekend met elkaar.
Geiten mogen wel schapenbrokken, maar ze hebben ook koper nodig. Als je ze apart kunt voeren is dit het beste. Ik geef mijn schapen trouwens rundvee A brok (mijn schapen kunnen daar tegen zei onder voedingsadviseur), maar ze krijgen bijna niks, af en toe een handje om ze tam te maken (ze komen bij een vrouw vandaan die er zo'n 100 had, dus tam waren de schapen niet).
Laat je goed informeren over wat voor ras geiten je wilt, qua karakter zit er best verschil in. Ik heb nu 4 rassen (en heb er al veel meer gehad) en zie ook tussen deze rassen verschil. Ik heb nu de Nederlandse Landgeit, Afrikaanse boergeit, 1 witte melkgeit en de Alpine Polychrome (zeer zeldzaam ras en mijn bok is ws de enige zuivere bok in Nederland). Als je foto's van mijn dieren wilt zien, kun je die bekijken op http://groups.msn.com/twestendorp