Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mekkerende geiten

• Hans en Anke

Sinds een maand hebben wij twee dwerggeitjes van inmiddels vier maanden oud.

Ze zijn erg schattig, maar er is één ergenis; één van hen mekkert een groot gedeelte van de dag. Ze begint om zes uur 's ochtends en zelfs na het voeren om 7.30 mekkert ze nog een aantal uur door. Zo tegen etenstijd (16.45) begint ze weer en dan mekkert ze tot 20.00.

Heeft iemand enig idee wat er met haar aan de hand kan zijn? Ze kan de hele dag vers hooi eten, dus daar kan het niet aan liggen. Kan een ontsteking aan haar oor (bij het oormerk) de oorzaak zijn?

Heeft iemand tips voor ons?

Alvast bedankt!

Hans en Anke

• Yacente

Hoihoi

Bij vooral dwerggeiten is dit helaas een bekend verschijnsel. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik mijn dwerggeiten heb weggedaan.

Ik kan je geen raad geven over wat je eraan kunt doen, behalve zorgen dat ze altijd voldoende voer hebben.

Misschien is ze net bij de moeder weg, en mist ze die, dan zal het vanzelf overgaan (of niet….)

Bij een ontsteking gaan ze meestal niet echt veel meer mekkeren, ik heb helaas al verscheidene ontstekingen van de oormerken tegengekomen en de geiten wapperen dan wat meer met de oren en vinden het niet goed dat je aan de oren komt, verder laten ze daar niet zoveel van merken.

Succes met de geiten!!

• kwebbel

Kan het gemis naar de moeder zijn dat ze die roept….maar kijk ook uit met elke keer voeren want als je ze telkens als je langs komt een stuk brood of zo geeft en je doet het een keer niet dan gaan ze ook zeuren en dat doen ze mekkerend . Klinkt raar maar ik ben een paar keer boos op mijn geit geworden toen ze mekkerde wanneer het mij ergerder en het reslutaat nu ze mekkerd veel minder nu…