Heerlijk in het zonnetje zat ik gister avond bij mijn geiten op de dijk. Aan de overkant van het slootje hoorde ik een kuiken van een weide vogel piepen geen ouders te zien. Het arme diertje dacht naar de overkand te kunnen zwemmen door het kroos. Zo goed als het jonge vogeltje kon zwemmen maar door het kroos kwam het niet. Dus heb ik kleine hummeltje er maar uit gevist en op de gras bij mijn 3 dwerggeiten gezet. De geiten waren erg nieuwschierig naar het kleine vogeltje en snuffelde er ook belangstellend aan. Maar zodra het kleine vogeltje bewoog. Schoten de 3 angst hazen naar achteren. De geiten vonden het kuikentje maar helemaal niks. Scheitbakken. De kippen die er los lopen hebben ook zo vaak kuikens gehad en daar hadden ze geen omkijken naar en dit beestje was eng.

Er leuk om dit allemaal te zien.

Zo ver ik wist van weide vogels zouden de ouders wel in de buurt wezen. Maar toen ik vanochtend bij mijn geiten kwam lag het arme beestje dood. Waarschijnlijk waren er dus geen ouders om het kuiken warm te houden en voedsel te geven. Zelf de vele kraaien die nu ook jongen hebben, hebben dit kleine vogeltje niet eens opgemerkt.

Zonde, als ik geweten had dat het zo zou aflopen had ik het kleine ding mee naar huis genomen en zelf groot gebracht en weer los gelaten. Dat is me al met verscheidene jonge vogels gelukt.

Maar ja, zo is het leven.

Groetjes,

Carin