Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bang

• Mieke

Lang geleden hebben we 2 geiten aangeschaft. De laatste geit daarvan is pas dood gegaan. Ze is 19 jaar geworden. Deze 2 geiten waren van het begin af aan erg bang voor mensen en dat is nooit meer goed gekomen. (een ervan kon je nauwelijks aanraken)

Later hebben we een geitje gekocht die wat ouder was (een paar maanden) en die is voor niemand bang.

Nu willen we een jong geitje erbij. Hoe kan ik voorkomen dat ik weer een bange geit koop? Laatst zijn we bij iemand gaan kijken met geitjes die 6 weken oud waren. Het viel me op dat alle jonge geitjes een beetje schrikachtig waren.

Waar kan ik op letten bij de aanschaf van een geit, om te voorkomen dat het geitje bang is voor mensen?

Groeten,

Mieke

• Johan

Hallo Mieke,

De grootste kans op een mak geitje is als een dier koopt dat door mensen is grootgebracht. (bijv. met de fles of speenemmer). Als je een geitje koopt dat bijv. door een schrikkerige moedergeit is grootgebracht dan imiteert een lam snel zulk gedrag.

Succes,

Johan.