Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoedini geit

• Marcel Meester

Wij hebben twee geiten, waarvan er een voortdurend over het hek heen springt. hoeweel er een flinke weide klok op staat en twee lijnen onder en vooruitsteken op een ruime meter hoog ook een lijn gaat de geit er gewoon voor staan en springt om vervolgens aan de andere kant van het hek weer neer te komen.

ik ben daar helemaal niet blij mee, aan het eten ligt het niet ze krijgt genoeg. en er is voortdurend verse hooi. het gras (en onze planten) lijken veel groener en waarschijnlijk lekkerder.

nu staat de geit aan een spit met een ketting van ong 10 meter. maar dat kan natuurlijk niet voortdurend.

wie kan mij helpen.. is hier een remedie tegen …?????

• Anya

Wij hebben we eens een klos aan de geit gehangen die maar bleven ontsnappen. Dit bemoeilijkt het springen. Even kijken of ik het goed beschrijven kan.

ALs je een driekhoek uit een plank zaagt en de bovenste punt naar beneden rond zaagt kan je deze om de hals van de geit knopen met een dik touw, niet te strak natuurlijk. De hals valt dan in de ronding die je in de driehoek gemaakt hebt.Bij ons was dat nog niet voldoende en hebben we onderaan een blokje hout van zo'n 40cm bevestigd. Het is even wennen, maar springen gaat niet meer en ze hoeft niet vast te staan. Als er weer gras in haar eigen wei staat, kan hij vast weer af.

Succes, groetjes Anya

• Yacente

Mijn gaasafrastering is 1.20 m hoog. Ongeveer 40 cm voor het gaas zit een stroomdraad (zodat de geiten geen aanloop kunnen nemen). En ongeveer 20 cm boven het gaas zit nog een stroomdraad.

Groetjes Yacente

• carin

Wat een manier. moet ik maar onthouden.

Die van mij hebben eerst bij een boer op een stukje gras gestaan. Op het laast hebben ze mijn geit maar laten lopen gelukkig ging ze niet van het erf af. Ik heb ook heel wat gaten, hekken enz enz moet maken om geit bestendig te maken. geiten kunnen inderdaad erg goed springen en willen altijd ergens zijn waar ze niet mogen.