Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

HELP! agressieve moedergeit!

• Anita

Hallo allemaal!

Onze Nubische geit heeft 2 lammeren gekregen vanochtend, voor de eerste keer.

Ze is anderhalf jaar oud.

Ze heeft melk maar stoot haar jongen weg! Trekt dit nog bij en moeten we het even aanzien of moeten we andere maatregelen treffen??

Groetjes Anita

• ied

Wij hebben dit wel al vaker bij onze schapen meegemaakt.Vooral de eerste keer dat ze lammeren.Misschien heeft de hele gebeurtenis haar erg veel pijn gedaan.Het kan ook zijn dat ze gewoon aan het laten drinken moet wennen.Wij hebben het opgelost door haar vast te houden en haar te belonen met lieve woordjes en iets lekkers als ze de kleintjes liet drinken.Ging dat niet dan werd ze toch weer vastgehouden en werd op haar gemopperd.Hopelijk helpt dit.Wij hebben een keer alle maanden het schaap moeten vast houden,anders liet ze de lammetjes niet drinken.Als de melk stak begon ze op ons te roepen i.p.v.op de lammetjes.Nou ik wens je veel succes en in de meeste gevallen komt het echt wel weer goed.Hou wel de lammetjes in de gaten dat ze niet gestoot worden,

Groetjes en succes

• Anita

Bedankt voor je reactie!

Inmiddels hebben we er nog een tweeling bij en deze moeder vertoont dezelfde verschijnselen. maar deze laat het drinken wel toe. Daarna neemt ze vooral een van de twee op de horens! We hebben de dames kort aangebonden en de jongen er toch maar weer bijgezet. We geven ze liever (nog) geen fles.

• Geert

Ik zit ook met hetzelfde probleem. En houdt per dag plm. 6 maal de moedergeit vast en zo kan haar lammetje zogen. (gaat zo al een week)

Nu is het probleem dat ik over 4 weken 2 weken op vakantie ben.

Nu zoek ik een soort pension die voor haar wil zorgen.

Graag reactieAnita schreef:

>

> Bedankt voor je reactie!

> Inmiddels hebben we er nog een tweeling bij en deze moeder

> vertoont dezelfde verschijnselen. maar deze laat het drinken

> wel toe. Daarna neemt ze vooral een van de twee op de horens!

> We hebben de dames kort aangebonden en de jongen er toch maar

> weer bijgezet. We geven ze liever (nog) geen fles.

• Anita

Hallo geert,

Ik heb jou een e-mail gestuurd i.v.m. pension.

Welk ras heb je?

groet:

Anita