Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

minder eetlust?

• Marloes

hallO!

Ik heb een witte melkgeit van een jaar of 10-11 en sinds een paar dagen heeft ze minder eetlust dan voorheen. Ze eet wel hooi en drinkt water maar de brokjes of lekkers in de vorm van muesli, stukjes appel of oud brood gaan er mondjesmaat in en na ‘n minuut knabbelen laat ze de rest van d’r bakje staan …

Ze lijkt niet ziek en omdat ze wel hooi eet maak ik me nog niet echt zorgen maar ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Is het de leeftijd; dat ze, net zoals je vaak bij oude mensen ziet, gewoon minder behoefte heeft aan eten?

• Johan

hey Marloes,

wat heb jij een mooie naam! maar nu even serieus.

Ik denk dat dat het wel wat meevalt. Wij hebben dir ook gehad met onze vorige geit, onze dierenarts zij destijds dat aan de ouderdom lag. Hij bedoelde hier mee dat een geit die al wat op leeftijd is niet zoveel trek meer heeft in “tussendoortjes”

Zo lang het beestje nog wel gewoon hooi vreet en genoeg water drikt is er niks aan de hand.

Ik hoop dat je hier voldoende informatie aan hebt.

met vriendelijke groet,

Johan

P.s. zou je mij nog even een mailtje willen sturen of alles weer goed is gekomen en als het even kan ook een foto?