ik had even een vraagje….waar laten jullie het geitenmest en hoe maken jullie de stalling schoon…..
en waar staan jullie beestjes op
ben er weleens benieuwd naar
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHai Mickey,
Die van ons staan op stro en de mest gaat naar een tuinder hier in de buurt die graag onze mest wil hebben, wij ruilen dat tegen groenten van hem. Biologische mest is namelijk moeilijk te krijgen hier in de buurt.
We hebben aardig wat geiten dus mesten we met de trekker uit, dit doen we 2 keer per jaar. We handhaven dus het principe van een potstal.
Groetjes Anya
Elke week uitmesten met de hand is natuurlijk lichamelijk veel minder zwaar dan vastzittende mest van een aantal maanden met het hooivorkje eruit te moeten prikken.Het kost wel vceel meer stro denk ik. Ook de ondergrond is belangrijk en of dat een beetje afloopt of niet in verband met de urine. Die van ons staan op beton.
Ik weet niet hoeveel geiten je hebt en hoeveel staloppervlakte en of de geiten naar buiten kunnen ja of de nee.
Wij strooien ook maar één keer in de week op, maar dat kan ook omdat onze geiten de dubbele hoeveelheid aan stalruimte hebben dan dat wettelijk verplicht is voor Biologische geiten.
Ik geloof niet dat ik je nu een direct antwoord heb gegeven maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt.
Groeten Anya
Hallo,
Ik heb mijn geiten ook op stro staan. Het uitmesten ligt er een klein beetje aan: hoeveel verblijven ze in de wei (in de zomer komen ze zelden binnen, maar gaan ze met zn allen in de wei of onder de hooiberg liggen), hoeveel tijd heb ik (als ik weinig tijd heb, strooi ik alleen bij, zodat ze wel schoon staan, meestal heb ik ook het potstal idee, vooral in de winter, over het algemeen is het wat warmer).
Als ik mijn stal na een week zie, is de gedeelten waar alleen de geiten komen nog hardstikke schoon, de gedeelte waar ook de paarden kunnen komen………..dat is een ander verhaal.
Maar zolang de dieren schoon liggen, maakt het niet uit hoevaak je schoonmaakt. Je kunt een potstal hebben, of ze op zaagsel hebben, of op houten bretten, eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, het moet schoon zijn.
Groetjes Yacente
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?