Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geiten die niet willen gaan slapen..

• boer freddy

hey collega's

hebben jullie dat ook weleens dat je je geiten te stal wil doen…en dat ze dan weigeren te gaan slapen….nou ik wel altied. en weet je wat ik dan doe.. dan ga ik ze een verhaaltje voorlezen van peter wok en z'n nassiestenten. werkt altijd.

met vriendelijke groet Freddy een echte geiten liefhebber

• yacente

Nou, mijn geiten gaan altijd netjes slapen, ook als ik ze geen verhaaltje voorlees. Overigens sluit ik mijn geiten niet op, ze mogen zelf weten of ze binnen of buiten liggen 's nachts. Vooral in de zomer liggen ze met zn allen bij elkaar onder de hooiberg, die midden op het land staat. In de winter liggen ze meestal binnen en dan sluit ik de geiten die de laagste rangorde hebben (zijn er 4) wel op, zodat die hun brokken ook goed kunnen opeten.

Groetjes Yacente

• mickey

die van mij gaan altijd s'nachts naar binnen (lekker warm) en liggen op een verhoogde plank in het hok zodat ze lekker nog naar buiten kunnen kijken…en verhaaltjes lezen…nee daar doen wij niet aan…als ze moe zijn dan slapen ze wel en anders overdag wel.

• yacente

Hai Mickey

Als je de mogelijkheid hebt, kun je het makkelijkst de deur open laten staan. Vooral in de zomer gaan de geiten het liefst buiten liggen, in de stal kan het dan namelijk te warm zijn. De geiten kunnen namelijk makkelijker tegen kou dan tegen warmte. Bij koeien (bijna hetzelfde diersoort) wordt altijd gezegd dat ze zich het prettigst voelen bij - 20 graden Celcius. Of dat helemaal waar is, weet ik niet, maar ze vinden droog koud weer wel lekkerder dan droog heet weer.

En dat gaat ook op voor geiten, die zitten ook altijd te puffen als het zo warm is.

Groetjes Yacente

• mickey

de stal bij ons is bere koel ze liggen er zomers de hele dag in…en s' winters is ie warm (is geisoleerd). woon in een dorp vlak bij andere mensen en inverband met de nacht rust heb ik ze binnen van 20.00 tot 7.00 (dus ze zijn lang genoeg buiten)

• boer berry-jan

Dag heren,

Mijn geitjes zijn oh zo lief ze slapen als roosjes. Vooral als ze de Gert& Samson rock hebben gehoord. Ik heb een stereo in mijn stalleke ingebouwd. Zo kan ik als de geiten buiten zijn in mijn bed muziek luusteren (ik slaap altijd bij mijn behaarde vriendjes). Als de geiten bij mij willen slapen laat ik ze verschillende soorten muziek horen, zoals:

De Gert en Samson-rock (zoals ik had laten weten)

Kamasutra life-experience

Duitse hardrock

Een opname van JP Balkenende die klaarkomt

Een geluid van een boerin die haar teen stoot

Een reactie van een anonieme moeder op de plasvlekken in de string van haar dochter.

Ze slapen als roosjes, succes verzekerd