Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mekkerende geiten

• Erik

Sinds twee weken heb ik twee geiten in de wei staan naast een ezel die er al eerder stond. De twee geiten zijn de afgelopen week zo hevig aan het mekkeren geweest en “gillen” dat de buurman zich heeft beklaagd. Is er ietrs wat ik kan doen om dit te voorkomen of is dit een normaal gegeven. Soms blijven ze uren “gillen” ook al heb ik ze net gevoerd. Door de droogte is de wei dor en geeft geen gras, dus krijgen ze hooi en wat takken en wat oud brood, heeft het misschien iets te maken met de voeding?

Kan iemand mij wat wijze raad geven?

groeten Erik

• mickey

oei lastig he….heb er soms ook last van en als het echt te gek wordt gaan ze bijmij de stal in…zijn ze niet toevallig bronstig?????

want dan willen ze ook nog wel eens mekkeren. Hoe oud zijn je geitjes dan als ze nog jong zijn en bij hun moeder weg izjn kunnen ze die mischien ook wel missen en roepen haar….tja ik weet niet…hoop dat er iemand reageerd die meer weet

succes

• yacente

Hallo,

Er zijn verschillende redenen waardoor geiten veel kunnen mekkeren. Het kan zijn dat ze niet genoeg te eten krijgen. Ze moeten onbeperkt hooi en water hebben, helemaal nu er geen gras in de wei staat.

Als ze nieuw zijn, kan het zijn dat ze hun vorige kudde missen. Dit gaat normaal na even over, meestal na een paar dagen. Het kan ook zijn dat de jongen gespeend zijn. Ze roepen hun jongen dan. Als dit het geval is, kun je het beste ook even de uiers controleren. Als ze heel strak staan, kun je het beste iets eruit melken, tot de spanning eraf is (niet helemaal leeg, want dan blijf je ze melken).

Ook is het bekent dat dwerggeiten over het algemeen meer mekkeren. De ene ras heeft het meer als het andere.

Er zijn dus verschillende redenen en jij kunt waarschijnlijk het beste bepalen wat het waarschijnlijk zal zijn.

Groetjes Yacente

• mickey

ben het met yacente ook eens…..misschien kom je op een oplossing….en voor yacente…ben je er weer…alles goed en leuk gehad….

• Erik

Dank voor de informatie.

• yacente

He Mickey

Ik ben er tijdelijk weer. Ff kijken hoe het thuis is, en ik ga weer terug. Moet de stage afmaken.

De eerste deel van de stage was super. Heb heel erg veel gezien en gedaan. Het was meer vakantie dan echt stage. Na 22 oktober ben ik weer écht thuis, dan ga ik niet meer op buitenlandstage, dus dan kunnen we wel een keer iets afspreken, want dat komt nu niet zo goed uit.

Groetjes Yacente

• mickey

is goed…we spreken dan een keer af…succes met de rest van je stage