Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huisvesting

• Kees.

Hallo,

ik wil drie geiten gaan houden,geen dwerggeiten.Kan iemand mij een idee geven hoe groot het hok moet worden?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,

Kees.

• yacente

Hallo,

Mij is altijd verteld dat je minimaal 1 m2 per geit moet hebben. Het beste kun je het hok iets groter maken, vooral als je geiten met horens neemt, die willen elkaar er nog wel eens uitstoten.

Mijn eerste hok was trouwens geloof ik ongeveer 1,5 bij 2,5. Daar gingen 2 gehoornde dwerggeiten in en 1 gehoornde kruisings dwerg/melkgeit. Nu heb ik verschillende hokken (dat eerste hokje staat er nog in 1 wei + een hok van ongeveer 10 m2, in de andere wei staat een grote schuur met 4 hokken van 3,5 x 4). Ook heb ik nu verschillende rassen: Nederlandse Landgeiten, Wallische Zwarthals, Afrikaanse Boerbokgeit en de zeldzame Alpine Polychrome. Als je wilt komen kijken ben je altijd welkom.

Groetjes Yacente

• Kees.

Zeer bedankt voor je snelle reactie.Dus een hok van 2*2 is wel het minst.Ik dacht aan een puntdakje en een luifeltje.Het geheel 1,5mtr hoog.Aan de achterkant een schot dat ik weg kan draaien om e.e.a. uit te mesten.Overgens,weet of er ook schrikdraad bestaat t.b.v. geiten?Dit om ze in de winter weg te houden van het ijs.

Groet,

Kees.yacente schreef:

>

> Hallo,

>

> Mij is altijd verteld dat je minimaal 1 m2 per geit moet

> hebben. Het beste kun je het hok iets groter maken, vooral

> als je geiten met horens neemt, die willen elkaar er nog wel

> eens uitstoten.

> Mijn eerste hok was trouwens geloof ik ongeveer 1,5 bij 2,5.

> Daar gingen 2 gehoornde dwerggeiten in en 1 gehoornde

> kruisings dwerg/melkgeit. Nu heb ik verschillende hokken (dat

> eerste hokje staat er nog in 1 wei + een hok van ongeveer 10

> m2, in de andere wei staat een grote schuur met 4 hokken van

> 3,5 x 4). Ook heb ik nu verschillende rassen: Nederlandse

> Landgeiten, Wallische Zwarthals, Afrikaanse Boerbokgeit en de

> zeldzame Alpine Polychrome. Als je wilt komen kijken ben je

> altijd welkom.

>

> Groetjes Yacente