Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat raar

• Anya

Wat raar dat er niemand geiten met horens te koop (of iemand weet) heeft die CAE en CL vrij zijn en van het Saanen, bonte ras of kruisingen hiervan.

Groetjes Anya

• Yacente

Hallo,

Ik heb nog wel geiten met horens te koop, maar dat zijn allemaal nederlandse landgeiten of kruisingen hiervan. Ook heb ik een jonge wallische te koop met horens, maar de vader daarvan is een kruising van een alpine polychrome en syrisch.

Ik heb dus wel het een en ander te koop, maar niet wat jij zoekt. Ik denk dat dat voor veel mensen hier geldt: ze hebben wel wat maar het is óf niet virusvrij óf niet gehorend óf zoals in mijn geval, niet het goede ras.

Als je wel interesse hebt in mijn geiten (want aan de andere eisen voldoen ze wel), dan kun je me natuurlijk altijd mailen (t_westendorp@hotmail.com)

Groetjes Yacente

• Anya

In ieder geval bedankt Yacente voor je reactie en het is jammer dat je niet hebt wat ik zoek. Jouw rassen zijn niet geschikt voor op een kleinschalig geitenbedrijf die zijn eigen zuivel verwerkt.

Groetjes Anya

• Yacente

Hai,

Dat had ik eerlijk gezegd ook al wel verwacht. Ik melk mijn geiten ook niet (nou ja, 1x per jaar 1 mok vol, gewoon omdat het lekker is). Ik heb ook ooit een toggenburger gehad die ik droog moest zetten. Dat beest gaf in het begin nog 3 liter per keer. Ik had geen idee wat ik met al die melk moest doen. Mijn moeder heeft er toen heel wat pap van gekookt. Helaas bleek die toggenburger niet virusvrij……………..

Groetjes Yacente

• Klompenhoeve

Beste Anya,

Misschien een beetje laat maar hierbij reageren wij alsnog op je vraag. Wij zijn een Biologisch Dynamische geiten zorgboerderij. Wij hebben een kudde witte Saanen geiten. Deze zijn gehoornd en ongehoornd en CAE, CL en Para TBC vrij. Als je interesse hebt dan horen wij het graag. Ook hebben wij vanaf februari 2004 weer jonge geitenlammeren met de zelfde kwaliteiten te koop.

Groetjes,

Patricia en Roland

• Anya

beste particia en Roland,

Ik ga jullie onthouden voor volgend jaar, voor als we eventueel lammeren nodig hebben.

Groeten AnyaKlompenhoeve schreef:

>

> Beste Anya,

>

> Misschien een beetje laat maar hierbij reageren wij alsnog op

> je vraag. Wij zijn een Biologisch Dynamische geiten

> zorgboerderij. Wij hebben een kudde witte Saanen geiten. Deze

> zijn gehoornd en ongehoornd en CAE, CL en Para TBC vrij. Als

> je interesse hebt dan horen wij het graag. Ook hebben wij

> vanaf februari 2004 weer jonge geitenlammeren met de zelfde

> kwaliteiten te koop.

>