Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mok

• saskia

ik heb een paard op een pensionstal waarvan de eigenaar twee geiten heeft.

Ze krijgen altijd over gebleven groente van de markt en het is dus een beetje baggerig op een stukje van huhn weitje.

De bok (gecastreerd heet dat nog steeds bok?) heeft schilfers boven zijn hoef (kootholte?) en de andere geit een beetje droog maar geen schilferige wondjes.

Bij paarden heet diyt mok en wordt veroorzaakt door te vochtige omgeving.

Is dat ook het geval bij geiten en heet het dan ook mok?

Ik heb er acederm opgedaan in de hoop dat het gaat genezen. Als het niet weggaat dan moet er denk ik even een veearts naar kijken.

• Yacente

Hallo,

Dit is inderdaad vergelijkbaar met mok. Het heet alleen niet zo (hoe het wel heet weet ik niet). Mijn geiten hadden er in het verleden ook wel eens last van, ik maakte het dan schoon en deed er blauwe spray op. Meestal was het dan met een dag of 2 a 3 over, maar het kwam wel vaker terug (meestal in het najaar en voorjaar). Nu staat er goed veel gras in de wei, en hebben ze er minder last van.

De laatste 2 jaar heb ik geen één dier daarvoor hoeven te behandelen (ik heb er tussen de 20 en 30)

Groetjes Yacente

• saskia

ik heb acederm spray gekocht en dat er iedere ochtend en avond opgespoten. Het is nu bijna weg.

Bedoel jij blauw tinctuur? Dat gebruik ik nooit bij mijn paard omdat het wildvleesvorming kan veroorzaken, dus bij de geiten dan ook maar niet…

groetjes saskia