Hallo,
20 geiten van ons moeten dit haar aflammeren, nu hebben er al 11 gelammerd en er zijn maar 4 geitenlammeren geboren. Zijn er meer mensen met die zoveel bokken bij hun geiten hebben dit jaar?
Groeten Anya
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHallo,
Bij mij hebben er nu 5 geiten afgelammerd. De eerste had 2 geitlammeren, de 2e had 1 boklam, de 3e had 2 boklammeren, de 4e had 1 boklam en de 5e had 1 geitlam. Ik heb nu dus 3 geitlammeren en 4 boklammeren. Vandaag moet er weer een geit aflammeren, ik ben benieuwd wat die geeft (ik hoop op geitjes van haar).
Groetjes Yacente
Alles goed in frankrijk. Dit jaar is het bij ons ook slecht gesteld. Wel geboortes maar bijna allemaal bokken. Er zijn slechts 2 geiten geboren. Die waren ook nog problematisch. De eerste werd direct verstoten door de moeder, hoewel er niets mee aan de hand was. Mogelijk was de moeder nog te jong en te onzeker. Geheel groot gebracht met de fles (aldi is er rijk aan geworden, want onze geiten stonden droog door de zwaangerschappen). Tweede geit is te vroeg geboren. De ogen zijn na 4 dagen pas open gegaan. Die leggen we nu om de 3 uur aan bij de moeder, die het accepteert dat ze moet liggen om het jong melk te kunnen laten drinken. Vandaag voor het eerst is de jonge geit zelf op tepeljacht geweest.
Of te wel, een slecht jaar en veel werk.
hans en loes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?