Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jonge geitjes

• yacente

Hallo allemaal

2 weken geleden heeft mijn oudste nederlandse landgeit 2 mooie bruinbonte geitlammeren gekregen. Eergisteren heeft mijn jaarling nederlandse landgeit een zeer mooi zwartbonte boklam gekregen en vannacht verwacht ik dat een 2-jarige nederlandse landgeit gaat lammeren, terwijl ze onverwacht drachtig bleek te zijn. Ook verwacht ik dat morgen mijn oudste afrikaanse boergeit gaat aflammeren. Ook is er nog een geit hoogdrachtig (16e uitgeteld). Ik heb op dit moment echt een babyboom (ook jonge cavia's, kuikens, konijntjes, kalfjes)

Dat wilde ik even meedelen. Natuurlijk heb ik ook weer jonge dieren te koop. Als je iets zoekt, mail me dan, misschien kan ik je verder helpen.

Groetjes Yacente

• wendy

Hoi,

Begrijp ik het goed dat je jonge landgeiten te koop hebt?Onze geitenstal is klaar nu de geiten nog. We zijn wel beginnende “geitenhouders”.

We hebben genoeg grond en een mooie potstal.

Mijn voorkeur gaat uit naar de wat grotere geiten (m.a.w. geen dwerggeiten).

Zijn de landgeiten te koop en zo ja wat kosten ze.

groetjes wendy

• yacente

Hallo,

Ik heb wel landgeiten te koop.

De lammeren kosten € 50,- per stuk (evt. 1x gekeurd). De oudere geiten kosten € 60,- per stuk (2x gekeurd).

Aan geitlammeren die ik moet verkopen heb ik een bruinbonte (bijna helemaal bruin met iets wit op de middenhand en een hele grote bles), een zwart met kol en wit lipje en een zwartbont (die is echt bont, meer dalmatier-achtig).

Op dit moment heb ik ook nog een 2-jarige geit met boklam te koop. Die geit had vorig jaar tijdens het keuren een wormbesmetting en was veel te mager. Ze is toen niet goedgekeurd voor register, maar de keurmeesters zeiden er wel bij dat ze een hele mooie geit zou worden op het moment dat ze weer op normaal gewicht is. Nu is ze weer op normaal gewicht, maar heeft wel onverwachts gelammerd (bok was het niet mee eens dat die geit niet mocht worden gedekt). Het is nu dus een hele mooie geit geworden. Komend najaar kan ze opnieuw worden gekeurd voor registeropname (zoals dat er nu uitziet gaat ze het dik redden). Beide ouders zijn stamboek. Deze geit met lam kost € 45,- (op voorwaarde dat ze dit jaar wordt gekeurd).

Ook heb ik nog een 4-jarige stamboekgeit te koop. Het probleem bij haar is dat ze tot nu toe nog nooit heeft gelammerd. Ze is gesponsd (ze had kiesten op de eierstokken) en op 3 januari is ze gedekt, maar ik kan dus nog niet zien of ze ook echt drachtig is. Deze geit kost € 55,-

Ook heb ik nog een kruising landgeit met wallische geitlam. Dit lam is bijna helemaal zwart met wit kolletje, halfwitte oortjes en witte plek op de middenhand. Dit lam kost € 35,-

Allen zijn CAE + CL-vrij. Ze mogen nu natuurlijk nog niet weg, omdat ze meesten deze week zijn geboren.

Je bent altijd welkom om te komen kijken (en evt. uit te zoeken)

Groetjes Yacente

• wendy

Hoi,

Sorry voor alle moeite, maar gisteren hebben we 5 toggenburgers gekocht. Een koppel dat bij elkaar moest blijven. Dus we zijn nu de trotse bezitters van 5 mooie dames.

Veel succes met alle geiten en natuurlijk met alle jonkies.

Groetjes Wendy