Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zwangere geiten

• carin

Hoi,

Ik heb 2 dwerggeiten ze zijn ergens in decemder waarschijnlijk gedekt.

Bij het voeren word er 1 echt heel vel en gunt de ander geen hap en bokt ze de ander zowat door het hele hok door.

Nu heb ik een vraag: Vanaf waneer in de dracht kan het bokken van de ander geit schadelijk zijn voor het lam in de geit?

Is er een oplossing voor. Alleen heb ik niet veel ruimte om ze apart te houden en dat wil ik ook niet het zijn toch kudde dieren.

Groetjes,

Carin

• yacente

Hallo,

Misschien kun je de geit die zoveel stoot vastzetten tijdens het voeren. Ik deed dat ook voordat ik ze uit elkaar kon zetten, het werkte altijd uitstekend. Je kunt dan precies kijken hoeveel een geit eet.

Stoten kan al gelijk schadelijk zijn. Ik had een keer een geit gekocht en toen ik die eindelijk bij de anderen indeed en niet meer keek, hebben ze haar gestoten. De geit, die net een maand drachtig was, heeft toen abortus gepleegd.

Zoiets zal niet snel gebeuren als ze geiten elkaar kennen en bij mij gaat het er nu ook nog wel eens hard aan toe, maar mijn stal is zo gemaakt dat de geiten altijd alle kanten uit kunnen en ruimte hebben om weg te komen.

Groetjes Yacente

• carin

Hoi Yacente,

Bedank voor de tip om de ene tijdens het voeren vast te zetten.

Maar ik blijf er nu net zolang tussen zitten tot ze het voer op hebben.

Even goed bedankt voor je e-mail ik wist niet dat ze zo snel een abortus konden krijgen van het stoten.

Groetjes Carin