Wij hebben een 4 tal dwerggeiten. Tweede kerstdag zijn deze uit de wei ontsnapt nadat buren het schrikdraad hadden uitgeschakeld om de kleinkinderen brood te laten voeren. Die avond troffen wij echter 1 van de vier aan die probeerde over te geven, echter dit lukte niet echt goed. Na een tweetal dagen ging het weer wat beter echter afgelopen weekend ging het weer mis. Weer overgeven, zeer wankel op de pootjes en knarsen tanden. (Goed fout dus)
We zijn toen met de betreffede geit direct naar de dierenarts geweest, Hij vermoeden dat er sprake was een een taxis vergifteging. (Dit zou zeer goed mogelijk zijn, daar bij de buren in de tuin een tweetal van deze planten staan en ze hier die bewuste dag uit hebben gegeten.) Ze heeft toen een aantal injecties gehad met pijnstillers en een soort tegengif. Nu, 2 dagen later, drinkt ze weer kleine beetjes water en heeft ze ook weer een klein stukje brood gegeten. Ze staat weer wat steviger op haar pooten en tanden knarst ook niet meer. Echter haar ademhaling is zeer moeizaam.
Mijn vraag is dan ook : Is er iemand die een dergelijke situatie heeft meegemaakt of mij kan vertellen waar ik meer informatie over dergelijke zaken kan vinden. Helaas geven alle sites alleen wat basis informatie over ontwormen en hoeven verzorging.