Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

c.w. geiten aangeboden.

  • yacente

    Ik heb nog steeds geiten te veel en bied te koop aan:

    2 rasechte nederlandse landgeiten met papieren

    1 kruising nederlandse landgeit x wallische zwarthals (waarschijnlijk drachtig)

    2 kruising afrikaanse boergeiten.

    Allen CAE + CL-vrij.

  • chera

    Ik ga het eens voor je navragen want op de kb waar ik werk zoeken we nogal eens nieuwe rassen.

    Waar woon je?

    Hoe oud zijn de geiten en welke prijs vraag je er voor?

    grtz chera

  • yacente

    Hallo,

    De nederlandse landgeiten zijn 3,5 en 1,5 jaar oud. Beide hebben ze papieren. De 3,5-jaar oude is nu gesponsd, ze werd niet drachtig. 4 jan. kan het sponsje eruit en 3 dagen later wordt ze gedekt (daarna wil ik haar nog graag 3 weken bij me hebben lopen, om zeker te weten dat ze dit keer wel drachtig is). Ze is in september goedgekeurd met 80 punten. Bijna haar hele familie hebben veel punten gehaald op de keuring, dus het is wel een goede geit om mee door te fokken. Deze geit kost € 55 (als ze drachtig is).

    De andere landgeit is een 1,5 jarige geit. Ze is dit jaar wel gekeurd, maar was veel te mager, doordat ze een wormbesmetting had. Ze had nog wel 66 punten (moeten er 70 zijn). Ze is nu al een stuk dikker en zoals ze er nu uitziet krijgt ze die 70 punten met gemak. De keurmeesters zeiden erbij dat het wel een goede geit is en dat het er alleen nog uit moet komen (ze keken naar het kruis, dat was breed genoeg, dus de geit kan zelf ook breed genoeg worden, zodra er wat vlees op zit, wat nu het geval is). Ze heeft een goede afstamming. Haar vader is dit jaar met 73 punten goed gekeurd, maar dat komt omdat hij al midden in het dekseizoen zat en dan eet hij nooit goed. 2 jaar geleden had hij 84 punten en werd 2e op de keuring. De moeder heeft dit jaar 84 punten gehaald. Deze geit wordt dit jaar niet gedekt, omdat ze nog wat dikker moet worden. Als je een goede geit wilt, en een jaartje geduld hebt met fokken, is dit een fantastische geit. Ze kost € 40

    De 2 kruising boergeiten zijn nu beide drachtig. De moeder geit is een F1 kruising (50% boergeitenbloed). Ze is ongehorend en is wit met roodbonte kop. Ze is gedekt door een rasechte boerbok.

    De dochter is een F2 kruising (75% boergeitenbloed). Ze is gehorend en heeft al een mooie bouw, alleen iets groot voor een boergeit. Ze is wit met valkkleur kop (lichtbruin met zwart masker). Ze is gedekt door een rasechte boerbok.

    De boergeiten worden alleen samen verkocht, omdat ze altijd samen zijn. Ze kosten € 125. (een rasechte boergeit kost tussen de 150 en 200 euro)

    Alle geiten zijn CAE + CL-vrij. Als je meer vragen hebt, mail die maar, dan zal ik ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

    Groetjes Yacente

  • chera

    ok bedankt,ik ga dit even doorgeven en je hoort nog van me.

    groeten andrea

  • chera

    welke omgeving woon je?

  • yacente

    Hallo,

    Ik woon in Aalten, gelderland.

    Groetjes Yacente

  • chera

    hoi yacente,

    Gelderland is helaas te ver voor ons, maar succes met je geiten.

    grtz