Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boerbok te koop

• yacente

Te koop:

mooie boerbok. Hij is 2x verkocht geweest, maar beide keren belden de mensen later dat ze hem toch niet wilden hebben, omdat ze nog geen bok wilden. Dus heb ik dit mooie bokje nog steeds over.

Het gaat om het boklam Westendorp's Bob. De vader van Bob is Dinant (Borris, duits import x Charlotte). De moeder is Elza van Welgelegen (Jupiter x Tanja). Bob is zeer lief en mak. Hij loopt nu samen met 2 andere bokken. Hij is CAE + CL-vrij.

• arjan tiemessen

ik ben nog op zoek naar een bok om mijn vier dwerggeiten te dekken misschien is deze wel iets voor mij.

hoeveel kost ie

• yacente

Hallo,

Ik raad het niet aan om een boerbok op dwerggeiten te zetten. Boerbokken leveren hele zware lammeren, waardoor je heel veel problemen zou kunnen krijgen met aflammeren (keizersnee). Een kennis van me had vorig jaar een boerbok op 3 oudere toggenburgers gezet. 2 van de 3 moesten met keizersnee bevallen, terwijl ze vaker hadden gelammerd.

Als je een ander ras bok op je geiten wilt zetten raad ik je aan om een klein ras te nemen (bijvoorbeeld Nederlandse Landgeit).

Groetjes Yacente

• karin

hallo,

helaas hebben wij afscheid moeten nemen van onze boergeit Gerda.

We zijn eigenlijk snel op zoek naar een andere geit. Het weitje en de stal is nu wel heel erg leeg. We hadden het plan om naast gerda ook voor vast een mooie bok er bij te nemen. We hebben ruimte genoeg. Helaas valt het niet mee om een moie boergeit te vinden. Ik ben benieuwd hoe Jullie bok eruit ziet. Zou je een foto kunnen mailen?

• Astrid (Canada)

Karin deze post is van 7 jaar geleden, denk dat de bok nu wel verkocht is ;-)