Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

4ling

• chera

Hoi allemaal,

Als je geit een 4ling heeft gekregen is het dan altijd nodig om bij te voeren aan de lammeren.

Zo ja wat voor melk moet je dan gebruiken en om de hoeveel uur moet je ze dan voeren.

Dit is voor de kinderboerderij waar ik werk want we hebben nu een geit lopen met een behoorlijke buik en aangezien ze al eens een 4ling heeft gehad denken we nu dat de kans groot is dat ze dat nu weer heeft.

Ik wil het gewoon even voor de zekerheid weten zodat het dier niks tekort komt.

alvast bedankt

grtz chera

• yacente

Hallo,

Als je een jong geitje wilt bijvoeren kun je het beste geitenmelk gebruiken. Ik neem aan dat je op de kinderboerderij meerdere geiten hebt, misschien kun je er daar een van melken.

Een paar jaar geleden had ik een geitje aan de fles (was verstoten door de moeder) die heb ik ook geitenmelk gegeven, deels van de moeder, maar die had niet zoveel melk, dus ben ik naar een geitenmelkerij in de buurt gegaan en daar melk gekocht.

Een aantal jaren geleden had een van mijn geiten ook een vierling gekregen, helaas ging er 1 twee uur na de geboorte dood. Die andere 3 heb ik er gewoon bijgelaten. Die zijn ook allemaal grootgebracht.

Succes met de lammeren.

Groetjes Yacente

• natalie

X(hallo wij hebben een 4ling gekregen en alles ging goed maar nu ineens is er 1 verstoten en die drinkt nu van de papfles maar nu denken we dat de moeder geen melk meer gefft dus we wete nhet ni

• ine-kar

Reactie op zo'n oude topic werkt niet echt. Beter een nieuw onderwerp van maken.

Wat is je vraag precies?