Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

amputatie uiers

  • jantien

    Morgenochtend wordt bij onze dwerggeit Pino de uiers verwijderd.

    Ze heeft al jaren last van haar hormonen en schijnzwangerschappen waartegen dus niets hielp en nu werd het zo erg dat ze er een ontsteking bijkreeg en de uiers bijkans op de grond hingen.

    Ik kan op internet er eigenlijk niets over terug vinden.

    Weet iemand hier misschien wat meer over te vertellen?

    Dan hoor ik dat heel graag.

    Groet Jantien

  • ine

    Jantien,

    ik heb hiermee ook geen ervaring en nauwelijks van gehoord, maar ik zal ook heteens navragen bij mensen, die geiten houden of er meer over kunnen weten.

    Ik wens je toe, dat de operatie succesvol verloopt en de geit weer goed opknapt.

    ine

  • jantien

    Dank je wel Ine.

    Operatie is zeer succesvol verlopen en ze is erg goed aan het opknappen.

    Over 8 dagen mogen de hechtingen eruit en kan ze weer tussen de andere dieren zonder die bungelende uiers!

    Helaas verder geen info gevonden..

  • ine

    Jantien,

    gelukkig, dat alles goed is verlopen. Ik zoek nog mee naar info!

    groeten, ine

  • ine

    Jantien,

    Volgende informatie verzameld:

    Amputatie van de uiers gebeurt wel meer, meestal naar aanleiding van ontstekingen en zogenaamde “blauwuier”.

    Soms wordt alleen 1 speen geamputeerd, als die beschadigd is.

    Hoewel het ook bij rundvee wel voorkomt, wordt daar meestal om economische redenen niet vaak voor gekozen.

    Voor melkvee is het al geen optie en voor vleesvee ook niet zo interessant blijkbaar.

    Blijven vaak over de hobby-houders van runderen, geiten en schapen.

    Hopelijk heeft de operatie bij jouw geitje in ieder geval goede resultaten opgeleverd.

    groeten, ine

  • jantien

    Hoi Ine,