Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

afrastering bomen tegen geiten

  • de Munnik

    Beste mensen,

    Wie heeft er een mooie oplossing om mijn fruitbomen te beschermen tegen de vraatzucht van mijn geiten? Het moet zo gemaakt dat ze er niet in kunnen gaan staan en het moet het liefst ook nog een beetje mooi zijn om naar te kijken.

  • Patrick

    advertentienummer 13266949

    dieren.2dehands.be > Dieren Accessoires & Materiaal > Geit >

    met vriendelijke groetende Munnik schreef:

    >

    > Beste mensen,

    >

    > Wie heeft er een mooie oplossing om mijn fruitbomen te

    > beschermen tegen de vraatzucht van mijn geiten? Het moet zo

    > gemaakt dat ze er niet in kunnen gaan staan en het moet het

    > liefst ook nog een beetje mooi zijn om naar te kijken.

  • jolanda

    Nou, dat wordt lastig, want wij hebben ook bomen in de wei staan en daar zaten ze ook steeds aan te knagen. Alles wat eetbaar is eten ze op, niet te geloven.

    Dus wij hebben er gaas omheengedraaid, wel 2 meter hoog. Ik dacht , voor het mooi zijn planten we wat klimop tegen het gaas, maar je kan wel raden wat er dan gebeurt he. Dus nu hebben we alleen het gaas eromheen zitten. Niet supermooi, maar de bomen blijven heel.

  • martine

    Zeker geen klimop gebruiken, is giftig!!!!

  • cor

    Ooit had ik in een boekje staan welke boomtakken en bladeren.goed zijn voor geiten om te eten.

    daarin stond ook in wat voor een eftect deze hadden.bij de geiten .

    wilgen,berken,fruitboombladeren/takken,ik meen dat dit stond in een boekje van jan v rheenen.?

    wie weet hier meer over.

  • pauli

    toevallig ( toeval bestaat niet) heb ik van mijn moeder een landleven gekregen en daar staat een hele leuke oplossing in.

    neem 2 fietswielen knip daar de spaken uit. om het andere gat een lat van 3 cm. br. en 90 cm. lang schroeven.

    dus wiel boven en een wiel onder daar de latjes tussen.

    om het om de boom te plaatsen het wiel een keer doorzagen.

    hoop dat het een beetje duidelijk is. suc6 ermee.

  • arie oudshoorn

    ben op zoek naar een mooie afrastering om bomen ter bescherming van het aan vreten door de geiten