Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

girgentana

  • bockenboer

    Hallo,

    ik ben bezig om als het lukt girgentana geiten in te voeren vanuit italie maar ik zoek nog eventueel wat mensen die er ook graag zouden willen hebben zodat we er een aantal meer kunnen invoeren zodat we een gezondere populatie krijgen

    in nederland zijn er op het moment een naar mijn weten en in duitsland een stuk of 10. tiergarten kleve heeft er ook geen meer (ben ik gisteren geweest)

    dus hopende op enkele reakties

    en met dit email adres heb ik ook msn dus mensen met geitem kunnen me altijd toevoegen

    groetjes maarten

  • Yacente

    Heb je contact opgenomen met Kleve?? Die kunnen je goed vertellen waar er nog wel Girgentana's zijn.

    De dieren die je invoert, zijn die CAE en CL-vrij?? En zo ja, kun je een richtprijs geven over wat de dieren dan kosten??

  • bockenboer

    ik heb al contact gehad met kleve die hebben er geen meer en er zijn er nog maar 3 ras zuivere over in duitsland tiergarten kleve had ook wel interesse in wat dieren dus als ik maar een aantal mensen heb die er willen hebben dan ga ik er meer werk van maken of ze cae en cl vrij zijn weet ik dus nog niet

    ik heb een adres in italie gevonden die er mee fokt dus ik hoop dat dat gaat lukken

    groetjes maarten

  • Hans Jacobs

    Hallo Maarten,

    graag zou ik met je in contact komen vanwege het importeren van de Girgentana geiten. Mijn belangrijkste vraag is of het je toen gelukt is! Ik las net pas je oproep van 2004, dus ik vrees het ergste, maar misschien…………………!

    Ik ben in ieder gval ook bezig met informeren en wil eigenlijk hetzelfde proberen als jij toendertijd. Als het niet gelukt is, ben ik natuurlijk beneiuwd waardoor dit kwam. Hopelijk heb ik wat aan jou ervaringen.

    Met vriendelijke groet,

    Hans Jacobs

  • welvaarts

    Zoekt U deze geiten, ik heb dit jaar goed gekweekt en heb 3 stelletjes over.

    Mvrgr Jan 0651402246 Boxtel (nbr).

  • Suzanne

    Hoi Hans en Maarten,

    Hoe is het inmiddels gegaan met de Girgentana geiten? Ik ben informatie over deze geiten aan het zoeken. Over verzorging etc. vind je wel informatie maar ik ben op zoek naar persoonlijke ervaringen en ik vraag mij af of er meer mensen zijn die deze geiten in Nederland houden. Tot nu toe heb ik ze nog niet op internet gevonden. Ik ben niet van plan om met de dieren te gaan fokken maar toch ben ik benieuwd of dit ras te plaatsen is, Jan? Fok je zelf nog steeds deze dieren?

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties,

    Groetjes,

    Suzanne

  • jo

    ik heb er 2 zitten die deze week wegmoeten, mail maar mvg, Jo derijckjo@gmail.com

  • chris

    Wie heeft er nog Girgentana geiten over, heb wel interesse in 2 geiten en eventueel 1 bok.

  • hobbe

    hallo ik zoek ook girgentanas geiten en bokken wie heeft er wat of weet iemand die ze heeft met vr gr hobbe

  • michel

    bockenboer Schreef:ik heb ook interesse in enkele

    ——————————————————-

    > ik heb al contact gehad met kleve die hebben er

    > geen meer en er zijn er nog maar 3 ras zuivere

    > over in duitsland tiergarten kleve had ook wel

    > interesse in wat dieren dus als ik maar een aantal

    > mensen heb die er willen hebben dan ga ik er meer

    > werk van maken of ze cae en cl vrij zijn weet ik

    > dus nog niet

    > ik heb een adres in italie gevonden die er mee

    > fokt dus ik hoop dat dat gaat lukken

    >

    > groetjes maarten