Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eenzaam

  • Michel

    Is het mogelijk dat een bok die solitair leeft, genoeg eten heeft, toch van de eenzaamheid gaat mekkeren. Onze bok heeft daar naar mijn idee last van. De makkelijkste oplossing is een geitje of geitjes erbij. Maar aangezien hij al ruim een jaar alleen staat is het verstandig om er dan een geitje bij te zetten zonder dat hij dominant gedrag gaat vertonen. Verder nemen wij hem wel eens mee naar activiteiten van de studenten vereniging. Kan het dan zijn dat als we er een tweede beestje bij zetten dat deze dan verlatings angst krijgt??

  • yacente

    Hallo,

    Je kunt er ook een jongere bok bijnemen. Liefst een boklam, dan zit er veel verschil tussen leeftijd en sterkte. Je hebt dan gelijk een goede rangorde.

    Als je ze af en toe uit elkaar haalt, zullen ze geen verlatingsangst hebben, maar dat hangt wel een beetje van het ras af. Mijn boerbokken zijn heel erg gehecht aan elkaar, maar mijn Nederlandse Landgeitenbokken maakt het niets uit of er eentje meer of minder is.

    Veel succes ermee.

    Groetjes Yacente

  • Janine

    Hi Yacente, woon jij in de omgeving van Arnhem/Nijmegen? Dit aangezien jij landgeitenbokken hebt en ik op zoek ben naar zo'n bok om een landgeit te dekken.

  • Shimia

    Niet alleen laten staan Michel zet er snel wat anders bij is toch alom bekend dat geiten niet alleen moeten leven, minimaal 1 soortgenoot als gezelfschap is regel.!!!!!!!